Haber

CİMER yapay zeka çalışmalarıyla daha verimli bir yapıya kavuşuyor

Cumhurbaşkanlığı Bağlantı Lideri Fahrettin Altun, “İletişim çağında vatandaşlarımızın taleplerini karşılayabilecek güçlü bir araç olarak CİMER’in en güncel teknolojik imkanlarla donatılmasına ve yaygınlaştırılmasına büyük önem veriyoruz. CİMER’i bir marka haline getiriyoruz. Yapay zeka çalışmaları ile daha verimli, daha etkili ve daha yönetsel bir yapıya kavuşacağız.” İfadesini kullandı.

Cumhurbaşkanlığı İrtibat Bürosu’ndan yapılan açıklamaya göre, millet ile devlet arasındaki iletişim köprüsü olan Cumhurbaşkanlığı Bağlantı Merkezi’ne (CİMER) ilgi 2023 yılında da artarak devam etti.

Vatandaşların dilekçe ve bilgi alma haklarının kullanımını kolaylaştırmayı ve katılımcı yönetim anlayışını toplumun tüm kesimlerine yaymayı amaçlayan CİMER’e başvuru sayısı 2023’te yüzde 23 artarak 7 milyon 650 bine ulaştı.

Talep, şikayet, bilgi, görüş ve önerilerin elektronik ortamda iletilmesine aracılık eden CİMER’e yapılan başvuruların yüzde 98’i, “Yönetime Katılın”, “Türkiye Yüzyılın Hayalini Paylaşın” ve teşekkür başvurularını hızlı ve hızlı bir şekilde yönetime iletiyor. Kolay form internet üzerinden yapılırken yüzde 2’si online olarak yapılıyor. Başvurular posta yoluyla ve şahsen yapıldı.

İnternet üzerinden yapılan başvuruların yüzde 85’i taşınabilir telefon ve tabletlerle yapılırken, CİMER’e geçen yıl ilk defa yapılan başvuruların da akıllı televizyonlar üzerinden yapılması dikkat çekti.

Vatandaşların sadece şikayet ve taleplerini değil, her türlü konudaki düşünce, görüş ve önerilerini ilettiği CİMER’e 2023 yılında 253 bin teşekkür, görüş ve öneri başvurusu yapıldı.

Deprem Acil uygulamasına 2 milyon vatandaş başvurdu

Yıl boyunca ülke genelinde çeşitli etkinliklerle kutlanan Cumhuriyetin 100. yıl dönümüne ilişkin kamuoyunun görüş ve fikirlerini almak amacıyla hizmete açılan “Türkiye Yüzyılın Hayalini Paylaş” platformuna 39 bin başvuru geldi. .

Geçtiğimiz yıl 6 Şubat’ta Kahramanmaraş merkezli meydana gelen depremin ardından aynı gün hizmete giren “CİMER Deprem Acil Durum” uygulamasıyla “CİMER Çağrı Merkezi”ne ilk 3 ayda 2 milyon vatandaş başvuruda bulundu.

Vatandaşların acil ihtiyaçlarının en kısa sürede karşılanması amacıyla bu uygulamalar deprem bölgesindeki kamu kurumu yetkilileriyle paylaşılarak çözüm bulunmaya çalışıldı.

Depremler CİMER’deki istatistiksel verilere doğrudan yansıdı.

Nüfusa oranla en çok başvuru yapılan iller sırasıyla Malatya, Hatay, Adıyaman, Kahramanmaraş, Gaziantep, Yalova, İzmir, Muğla, Ankara ve İstanbul oldu.

En az 2 kamu çalışanının okuduğu başvuruların doğru analiz edilerek karar vericilere yol gösterilmesi amacıyla 2023 yılında toplam 238 bülten, rapor ve yayın hazırlandı.

Görme, işitme ve konuşma engellilere yönelik 2022 yılında hayata geçirilen “Engelsiz CİMER” uygulaması kapsamında CİMER’e 2 bin 840 kişi başvuruda bulundu.

CİMER’e 2023 yılında başvuran vatandaşların yüzde 47,3’ü üniversite mezunu, yüzde 32,4’ü ise lise mezunu oldu.

CİMER’e yapılan başvuruların doğruluğunun ve vatandaşların güvenliğinin artırılması amacıyla başvuru aşamasında “çift faktörlü doğrulama” zorunlu hale getirildi.

Yayıncılık faaliyetleri

Öte yandan geçtiğimiz yıl CİMER’in tarihçesi ve işleyişine dair tüm detayların yazıldığı “Kamu Yönetiminde Bir Dönüşümün Hikayesi: CİMER”, alınan aksiyonların ardından CİMER’e gelen teşekkür başvurularının yer aldığı derlendi. Devlet tarafından yapılan açıklamalar ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a iletilen samimi ve duygulu açıklamalar derlendi. Kalp Köprüsü CİMER”, “Gençlerin Hayali, Görevimiz: Devlet Teşvikleri Tanıtım Günleri”, “CİMER ile Çözüme Ulaşanlar” ve ilgili kamu kurumlarıyla birlikte örnek çalışmaların incelendiği “Devlet Teşvikleri Tanıtım Günleri”. Vatandaşların talep ve şikâyetleri, ilgili kamu kurumlarıyla birlikte analiz edildi.” ve vatandaşların “istikrar” taleplerini 2023 seçim gündemi ekseninde derleyen “Büyük Türkiye Zaferi” ve “” duygusunu öne çıkaran uygulamalar yer alıyor. Verilen yüzlerce hizmetin karşılığı olarak sadakat” ve “Açıklamalı CİMER Yönetmeliği” kitapları yayımlandı.

Öte yandan Cumhurbaşkanlığı Bağlantı Merkezi (CİMER) faaliyetlerinde hizmet sunum kalitesinin ve vatandaş memnuniyetinin artırılması amacıyla kamu kurumlarında görev yapan 1.374 CİMER çalışanına mevzuat ve sistem eğitimi verildi.

“Daha verimli, etkili ve daha performanslı hale geliyor”

Cumhurbaşkanlığı İrtibat Lideri Fahrettin Altun, değerlendirmesinde, devlet ile millet arasındaki bağlantı köprüsü olan CİMER’e büyük önem verdiklerini belirterek, CİMER’in vatandaşların yönetime ortak olmasını sağlayan en etkili araçlardan biri olduğunu belirtti. .

Gerçek karar alma noktasında devlet kurumlarının vatandaşların görüş ve beklentilerini yeterince okuyup değerlendirmesi gerektiğini belirten Altun, CİMER’in de bu yönde önemli bir işlev üstlendiğini kaydetti.

Bu konuda CİMER’in sadece şikayet merkezi olarak görülmemesi gerektiğini belirten Altun, sistemin vatandaşların yönetime katılımını sağlamada da önemli bir misyona sahip olduğunu, arkasında vatandaşlardan gelen görüş ve önerilerin önemli bir paya sahip olduğunu vurguladı. kamu sektöründe yapılan bazı önemli projeler ve iyileştirmeler.

Kamusal iletişim alanında öncü ve tüm dünyada örnek bir uygulama olan CİMER’in çağın imkanlarına ve ruhuna uygun katılımcı demokrasi anlayışını bünyesinde barındıran en önemli araçlardan biri olduğuna dikkat çeken Altun, “CİMER, en güncel teknolojik imkanlarla donatılmış olup, bağlantı çağında vatandaşlarımızın taleplerini karşılamaktadır.” “İsminin güçlü bir aracı olarak yaygınlaşmasına büyük önem veriyoruz. Yapay zeka çalışmalarıyla CİMER’i daha verimli, daha etkin ve daha yönetsel bir yapıya kavuşturuyoruz.” dedi.

CİMER’in kriz iletişimi ve kriz yönetimi konusunda son derece değerli bir hizmet sunduğunu vurgulayan Altun, geçen yıl yaşanan deprem felaketinin hemen ardından devreye alınan “CİMER Deprem Acil Durum” uygulamasının arama-kurtarma ve yardım çalışmalarına büyük katkı sağladığını ifade etti. çabalar.

Altun, “Geçen yıl yaşadığımız asırlık felaketin ardından hiç vakit kaybetmeden devreye aldığımız CİMER Deprem Acil Uygulaması, hem arama hem kurtarma konusunda her türlü talebin çok kısa sürede karşılanması konusunda son derece etkili oldu. Operasyonlarda ve depremzede vatandaşlarımızın yaralarının iyileştirilmesinde bu sistem sayesinde vatandaşlarımızla doğrudan iletişim halinde kalabiliyoruz.” “Elimizde güçlü bir araç var ve bölgeden gelen talepleri kısa sürede karşılamak için yoğun bir şekilde çalıştık.” değerlendirmesini yaptı.

CİMER’in Türkiye Yüzyılını iletişim yüzyılı haline getirecek güçlü araçlardan biri olduğuna işaret eden Altun, şöyle konuştu:

“Devleti temsil eden yöneticilerin, kamu kurum ve kuruluşlarının, hangi seviyede olursa olsun, vatandaşların talep ve beklentilerini hızlı ve doğru bir şekilde değerlendirmeleri büyük önem taşıyor. Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın bu hususa özel önem vermesi büyük önem taşımaktadır. Halkla ilişkiler faaliyetlerine katılmak bizim için çok büyük bir fırsat.Çok şükür ki, Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde devletimiz her zaman tüm imkanlarıyla vatandaşlarımıza destek oluyor. Bu bakımdan CİMER’in Türk Asrında daha aktif ve verimli olması için elimizden gelen her türlü çabayı ortaya koyacağız.”

haber-duzici.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu