Haber

Sağlık çalışanlarının sosyal medya paylaşımları için “Yönetmelik” ayarı

Sağlık Bakanlığı tarafından hazırlanan ve 29 Temmuz’da Resmi Gazete’de yayımlanan “Sağlık Hizmetlerinde Tanıtım ve Bilgilendirme Faaliyetleri Hakkında Yönetmelik” ile doktorlara ve sağlık alanında faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlara, veya kapalı veya açık reklamlara sahip olmak. Yönetmelik ile internet sitelerinde, sosyal medya paylaşımlarında veya radyo-TV kanallarında yer alacak programlarda sağlık meslek mensuplarının veya sağlık kuruluşlarının “teşvik edici” faaliyetlerine idari para cezası veya kapatma cezası gibi yaptırımlar uygulanacak. Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Tarihi ve Etik Anabilim Dalı Hukuk ve Tıp Etiği Uzmanı Prof. Dr. Gürkan Sert, yeni düzenlemenin son yıllarda oldukça artan sosyal medya mecralarında etik ihlallerle dolu paylaşımları etkileyeceğini söyledi.

Sağlık Bakanlığı tarafından hazırlanan ve 29 Temmuz’da Resmi Gazete’de yayımlanan “Sağlık Hizmetlerinde Tanıtım ve Bilgilendirme Faaliyetleri Hakkında Yönetmelik”, doktorlar ile sağlık alanında faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlara önemli yaptırımların uygulanmasının önünü açtı. , gizli veya açık reklam olsun ya da olmasın. . Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Tarihi ve Etik Anabilim Dalı Hukuk ve Tıp Etiği Uzmanı Prof. Dr. Gürkan Sert, yeni yönetmelikle ilgili değerli açıklamalarda bulundu. Yeni düzenleme ile sağlık meslek mensupları veya kurumlarının sosyal medya paylaşımlarında veya radyo-televizyon yayınlarında yer alacakları programlarda, halkı bilgilendirme amacını aşan “teşvik edici” faaliyetlere idari para cezası veya kapatma cezası gibi yaptırımlar uygulanacak. TV kanalları. prof. Sert, bu düzenlemenin son yıllarda oldukça artan sosyal medya mecralarında etik ihlallerle dolu paylaşımları etkileyeceğini söyledi.

“SOSYAL MEDYA EN ETKİLİ ALAN”

prof. Sert, “Yönetmenin en aktif olacağı alanlardan birinin sosyal medya üzerinden gerçekleştirilen bilgilendirme ya da tanıtım faaliyetlerinin çerçevesinin belirlenmesi olacağını düşünüyorum. Amaç oluşturma, yönlendirme ya da ticari faaliyet ise, reklâm olarak değerlendirilecek veya yönetmeliğe uygun olmayan bilgilendirme faaliyeti olarak tanımlanacak.Bu kapsamda cezaya konu olacak.“Bilgilendirme ve tanıtım faaliyetlerine değerli bir kısıtlama getireceğini düşünüyorum, dedi.

Geçmişte sağlık alanında bu yasaların var olduğunu ancak bu yeni yönetmelikte ayrı ayrı ele alınan konuların artık tek çatı altında toplanarak daha net bir çerçeve çizildiğini vurgulayan Prof. Sert, “Yeni yönetmeliğin bazı konularda açık ve net sözler getirmesi değerli. Hastaların ‘öncesi ve sonrası’ ile ilgili görüntülerin paylaşılmasını tamamen yasaklıyor. Ancak paylaşıma, örneğin; hastanın izni, çocuk ise yasal temsilcisinin izni alınır.Kesin sınırlar koyar.Bu nedenle her görsel paylaşımın bu kurallara uyup uymadığının denetleneceğinin bilinmesi önemlidir” dedi. Prof. Sürece hem genel olarak hem de sosyolojik ve manevi açıdan katkı sağlamanın gerekliliğine de yer verilmelidir. Aynı birimler, bahisle ilgili bildirimleri ve bildirimleri değerlendirecektir.

KİMSE KENDİ ALANININ DIŞINDA KONUŞAMAZProf. Sert, yeni yönetmeliğin özellikle sağlık meslek mensuplarının hizmet verdikleri alanlar ve uzmanlık alanları ile ilgili açıklama yapmasına vurgu yapıldığını belirterek, şu bilgileri verdi: “Aslında sadece 1219 sayılı Tıp Kanunu’nda belirtilen uzmanlık alanları kabul ediliyor. Yazılarda yer almayan bazı başlıkların kullanılmasının yazılarda yeri olmadığı belirtilmiştir.Bu yeni düzenlemenin aslında iki önemli temel kavramı esas aldığını söyleyebiliriz.Konusu tanıtım ve bilgilendirme faaliyetleri yasak değildir. , ancak bunlarla ilgili bazı sonlar getirildi. Örneğin, tıbbi bir müdahalenin neden yapıldığını, hangi durumlarda yapıldığını ve nelerle karşılaşılabileceğini anlatırsanız, bunu bir ‘bilgilendirme faaliyeti’ olarak değerlendirebiliriz. bu bilgileri verirken yönlendirici ve talep oluşturucu terimler kullanmak ve insanları satın almaya veya yaptırmaya teşvik edecek bazı kelimeler kullandırırsanız ‘öncesi ve sonrası’ fotoğrafları da bu kapsamda ücretlendirilir, bunu bir hak olarak kabul ederler. reklamcılık.”

Bu paylaşımların etik açıdan çok zahmetli ve sakıncalı olduğuna işaret eden Prof. bu girişimleri cazip uygulamalar olarak sunmaya yönelik, insanların sağlığına, yaşamına, ruh veya beden bütünlüğüne zarar verebilecek girişimler olarak değerlendirilmektedir.Dünyanın pek çok ülkesinde sağlık alanındaki tıbbi işletmelere ilişkin reklamlar, sağlık kurum ve kuruluşlarının reklamları yasaklandı. Elbette bu alanda özellikle estetik girişimlerle ilgili çok fazla tanıtım yapıldığı bilinen bir gerçek. Sayısız ihlal olduğunu görüyoruz. Böyle bir kurallar bütününün değerli etkileri olacağını düşünüyorum.”

“DENETİMLER ARTIRILACAK, ESKİ İLANLAR DA CEZALANABİLİR”

Sert, yeni düzenlemeyle birlikte denetimler ve ilgili birimler tarafından düzenli taramaların sıklaştırılacağının sinyallerini verdiğine işaret ederek, doktorlara idari para cezası söz konusu olurken, kurum ve kuruluşlara kapatma cezalarının da geleceğini kaydetti. prof. Sert, “Bu yönetmelikte yer alan kurallara uyulmaması halinde bir grup kapatma cezası getirildi. Bir gün veya bir ay kapatma halinde cezalar söz konusu. Bu tür paylaşımlar bu yönetmelikten önce yapıldı. Ayrıca kanuna aykırıydı.Söz konusu olabilir, bunun önünde bir sakınca yoktur.Ancak bu Yönetmelik kapsamında olmayacak,önceki düzenlemelere göre cezai işlem uygulanacaktır.Ancak, Bundan sonraki paylaşımlar bu yönetmeliğe göre değerlendirilecek ve gerekirse yaptırım sürecine tabi tutulacak” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort